Van welk klassiek muziekstuk , maakt niet uit van welke componist , zwijmel je zo een uurtje weg?

Bij mooie muziek kan er ook ineens een dirigent in mij opkomen, als of er een heel orkest in mijn kamer zit. Mijn kat is de enige aanwezige en kijkt er allang niet meer van op als clyde 'haitink' weer eens opspringt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

Débussy
http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=debussy&aq=f

En dit hou ik ook erg lang vol:
http://www.youtube.com/watch?v=u9L6Sz1H9go&feature=related

Laatste vinding:
http://www.youtube.com/watch?v=7HeMHbjUHVo&feature=PlayList&p=041D9A480FF3ED39&index=3

Verder hangt het natuurlijk af van de omstandigheden (zoals tijdstip, humeur en ev. meeluisteraars). Klassieke muziekstukken zijn overigens ook 'Non je ne regrette rien' en 'Yellow submarine', geloof ik. Klassiek in de zin van eindeloos herhaald en voorbeeld voor altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Bolero... dat vind ik heel fijn om te luisteren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Teveel om op te noemen, hou erg veel van klassieke muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf luister ik niet veel echte klassieke muziek, al kan ik vivaldi wel waarderen. Zo lang het maar niet te zwaar is.
Wel vind ik trance muziek gecombineerd met mooie stukken van een orkest er doorheen, erg mooi. Daar kan ik echt uren naar luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een supergroentje qua klassieke muziek,
maar met Tsjaikovski heb ik wel iets.
De Notenkrakersuite vind ik erg mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle cello concerten van Pau (Pablo) Casals uit Vendrell (spanje) Ook de pianoconcerten van Daniel Bairenbaum (Israel- pianist en dirigent in Parijs)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peer Gynt van Grieg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het Requiem van Verdi. Heerlijk bombastisch ik kan helemaal in dat stuk opgaan. Ik luister veel klassiek maar dat is toch wel mijn favoriete stuk.

Toegevoegd op 08-06-2009 17:17:40
even een linkje van een mooi deel uit het stuk het is niet mijn favoriete gedeelte kon geen mooie opname daar van vinden maar desalniettemin erg mooi!

Toegevoegd op 08-06-2009 17:21:11
voor de geïnteresseerde mijn favoriete gedeelte is tuba mirum. Man wat is dat toch een mooi stuk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schilderijententoonstelling van Modest Moussorgski. Een prachtige diepe kleuring van klanken, mmmmmmmmmmmmmm.
Mijn vis gaat swingen in zijn kom ((;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er staat toch echt klassiek muziekstuk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat je dit niet weet: à la, maar dat je het niet hebt opgezocht, foei Anne.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik zit je maar te plagen ;-)
zoiets als
-air van suite nr 3 (air on a G-string) van Bach...
-canon in D dur (Kanon (und Gigue) in D-Dur für drei Violinen und Basso Continuo) van Johann Pachelbel...
-für Alina/Spiegel im Spiegel van Arva Pärt... dat is dat wel niet zo oud dat het echt klassiek is (1976) , maar valt voor mijn gehoor wel in het klassieke genre...

hierbij kan ik uren wegzwijmelen... als de muziek uren zou duren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lucht op een G-string ?????????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
G snaar...
Pianomuziek gespeeld door mijn vriendin:P

Liefst Schübert of Liszt.

Kinderszenen, - Von fremde Ländern und Menschen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook voor mij te veel om op te noemen als liefhebber van klassieke muziek, maar ik draai al jaren regelmatige de CD met de vier hoornconcerten van Wolgang Amadeus Mozart in een uitvoering van hoornist Pieter Gouderjaan en het Amadeus Ensemble olv Marien van Staalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alweer niemand die Chopin noemt...
Luister eens naar zijn tweede pianoconcert :-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klassiek ballet, daar ga ik echt voor zitten.
Het komt veel te weinig op tv, daarom verzamelik ik alles wat ik vind op DVD en Laserdisc. Soms ga ik ook naar een voorstelling in het theater, meestal in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de Symphonie nr. 6 (Pastorale) van Ludwig van Beethoven.

En de Slavische Dansen van Antonín Dvořak.
En pianoconcert nr. 3 van Sergei Rachmanninov.
En symphonie nr. 9 (Uit de nieuwe Wereld) van Antonín Dvořak.
En de Synphonieën van Johannes Brahms.
En Symphonie nr. 3 (Schotse) van Felix Mendelssohn Bartoldy.
En...

...zoals Ingrid ook al opmerkte: teveel om op te noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik luister heel graag naar Delius en Debussy. En naar Elgar. En het vioolconcert van Tsjaikovsky, of de 6e symfonie. Het vioolconcert van Korngold. En het 3e pianoconcert van Rachmaninof. En Sibelius - en De Nieuwe Wereld van Dvorak. Maar ik houd ook van Zarathustra van Richard Strauss, of van Holst - al moet ik daarvoor in een bepaalde stemming zijn. Of het Warsaw-concert van Gershwin - ik stop maar.........ik houd gewoon heel erg van Klassieke muziek, cello- en hobo-concerten vind ik ook geweldig - Zoals de muziek die héél lang geleden gebruikt werd voor de tv-serie "de kleine zielen"- stoppen nou!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bach, Ravel, en af en toe Mozart
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik persoonlijk vind de West side story al klassiek genoeg
en echt om bij weg te dromen.